BREVETI

KAJ JE BREVET

Kaj je brevet?

Brevet ali z drugim imenom »Randonee« je organizirana ekstremno dolga kolesarska vožnja. Kolesarji, ki se jim v tej disciplini lahko reče Randonneurji, potujejo po določeni, toda neoznačeno trasi (dolžine od 200 do 1.400km), skozi določene kontrolne točke in morajo zaključiti vožnjo znotraj določenega časovnega limita. Ti časovni limiti so sicer zahtevni, vendar dovoljujejo vožnjo v udobnem tempu – torej ni nobene zahteve, da bi se kolesarilo z dirkaško hitrostjo ali da bi se uporabljale taktike s cestnih kolesarskih dirk. Randonee je francoska beseda, ki se lahko prevede z »dolgo potovanje«. Brevet pa pomeni potrdilo in se nanaša na kontrolni kartonček, ki ga randonneurji nosijo s seboj in morajo biti požigosani na kontrolnih točkah.; nanaša pa se tudi na dogodek sam, to je certificirana vožnja. Randonneurji ne tekmujejo z drugimi kolesarji. Randonee je test vzdržljivosti, samozadostnosti in kolesarskih sposobnosti posameznika. Kolesarji morajo s seboj nositi oblačila za različne vremenske razmere, rezervne dele in orodje za morebitna popravila kolesa. Breveti mnogokrat vključujejo nočno vožnjo, v takih primerih morajo biti kolesa opremljena z lučmi za nočno vožnjo, rezervne žarnice, baterije in reflektivna oblačila (ki se svetijo v temi). Breveti ne zahtevajo nobenih posebnih koles, običajno se uporabljajo dirkalna kolesa ali hitra touring kolesa. Kolesa imajo običajno nastavke kot sta prtljažnik in blatniki.  

TIPI BREVETOV

Tipi brevetov:

Klasične dolžine brevetov so 200, 300, 400 in 600km (obstajajo pa še daljši 1.000 in 1.200km dolgi breveti). V enem letu opraviti vse štiri tipe brevetov pomeni opraviti »serijo« in tisti randonneur, ki to opravi dobi naziv »Super randonneur«. Da se kvalificirajo za Paris-Brest-Paris, morajo randonneurji opraviti celotno serijo v istem letu kot poteka PBP.  

Časovni limiti za posamezne tipe brevetov so: – 200K – 13,5 ur – 300K – 20 ur – 400K – 27 ur – 600K – 40 ur – 1000K – 75 ur – 1200K – 90 ur (ali 80 ali 84 ur po lastni izbiri) – 1400K – 116ur 40minut (ali 105:16 ali 93:20 ur po lastni izbiri)  

OSNOVNA PRAVILA RANDONNEURSKE VOŽNJE

Tako kot ima tekmovalno kolesarstvo svojo etiko (npr. da se ne napada, ko ima nasprotnik defekt), tako ima nepisana pravila tudi randonneurska vožnja:


1) Predvsem bodi vljuden, torej uvideven do drugih. Agresivnost, ki ima svoje mesto v tekmovalnem kolesarstvu, le-tega nima v randonneurskem načinu vožnje. Poskusi biti ambasador kolesarstva na splošno, svojega kluba in svoje države.


2) Če si nekaj časa vozil v manjši skupini in so se vsi izmenjevali na čelu skupine in narekovali tempo, poskusite zaključiti brevet skupaj. To naj bi vključevalo tudi postanke ob defektih (razen če ima kolesar veliko defektov zaradi starih plaščev ali neprimerne opreme).


3) Napadanje NI del tega športa! Če kdo odpade od skupine, ker ne more več zdržati tempa skupine, naj bo temu tako. Toda nenadna pospeševanja z namenom, da bi se »otresel« ostalih kolesarjev, ni vljudno. Iz istega razloga na brevetu ni zaključnega sprinta: vsi kolesarji v skupini so razvrščeni na istem mestu in z istim časom. (Medtem ko na kolesarski dirki potreba po določitvi zmagovalca zahteva kompleksno opremo s katero se določi zmagovalca, včasih samo za nekaj mm.)


4) Izogibaj se nevarnim situacijam. Upoštevaj pravila organizatorja. To pomeni tudi upoštevati cestno prometne predpise – upoštevaj stop znake in rdeče luči! Vozi v skupini le s kolesarji, ki sodelujejo na brevetu. Če vašo skupino dlje časa spremlja avto, posebej ponoči, pomeni, da je nekaj narobe – če se najdeš v spremljavi ilegalnega spremljevalnega vozila, se odpelji naprej ali ga pusti predse, nikakor pa ne ostani v ilegalno spremljani skupini. Kazen, ki je predvidena za tak prekršek, bo več kot le izničila prednost, ki jo imaš z vožnjo v taki skupini.


5) Obnašaj se prijateljsko do prostovoljcev in sodnikov. Poslušaj njihova navodila. Zahvali se jim za njihov trud in čas. To ti vzame le sekundo ali dve. Brez njih ne bi mogel sodelovati na tem lepem brevetu.


6) Zaključi brevet! Cilj je izvesti najboljšo možno vožnjo v danih okoliščinah. Voziti prehitro in kasneje odstopiti, ker ne moreš doseči svojega želenega časa, je najhujša napaka. Ta pravila veljajo za randonneurstvo na splošno. Zabavaj se, vozi hitro, če ti to ustreza, preizkušaj svoje sposobnosti in sposobnosti drugih, toda zapomni si – TO NI DIRKA!

ZGODOVINA DIRKE PBP